A spinning edzőteremben végzett, magas intenzitású, zenés kerékpáros aerobik óra, mellyel akár 700-800 kalóriát is elégethetünk egy óra alatt, és ennek jelentős része szénhidrát.

Ez a mozgásforma méltán népszerű, mára már filozófiává, életformává nőtte ki magát. A legjobb, hogy kortól és nemtől függetlenül bárki űzheti.

Sokszor felmerül az emberekben, érdemes-e belevágni egy új sportágba, vajon miért lesz jó neki, milyen pozitív hatásokat várhat az edzéstől.

Jótékony hatásai:

  • jelentősen javul a keringési rendszer,
  • megerősíti a szívet,
  • hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége,
  • erősödik az érfal.
  • Ezeken kívül, pedig nagymértékben javul állóképességünk, ezzel együtt fejlődik tüdőnk hatékonysága is.
  • A mozgás közben is óvjuk térdünk ízületeit, valamint a szalagokat, és ezzel egy időben erősítjük is azokat, ráadásul a teremben végezhető mozgásformák közül a leghatékonyabb zsírégető sport.
  • A nagy intenzitású mozgás következtében fokozott izzadás jellemző, így a méregtelenítés is beindul a szervezetben.
  • Egy dinamikus tekeréssel nagyon jól levezethető a bennünk felgyűlt feszültség, így a stressz is könnyebben leküzdhető.

Kezdőként azonban mindenképpen érdemes néhány alapszabályt betartani, amivel elkerülhetőek az óra alatt fellépő kellemetlen érzések vagy az esetleges sérülések.

  • Alapfelszerelésként minimum 7 dl folyadék, leginkább tiszta víz javasolt, mivel hatalmas intenzitású sportról van szó, és a fokozott izzadás következtében nagy a folyadékvesztés, amit feltétlenül pótolni kell tekerés közben.
  • A kerékpározás alatt a testsúly nagyrészt a lábra nehezedik, ami leginkább a talpon összpontosul. Ezért, ha puha talpú a cipő, erőteljes fájdalom fog jelentkezni a lábboltozatban és előidézhet talpi íngyulladást is és a lábfej zsibbadását is. Emiatt ajánlatos mindenképpen keménytalpú cipőt használni.

Tippek kezdőknek

Ha úgy döntöttél belevágnál, akkor van néhány alapszabály, amit érdemes betartanod ahhoz, hogy biztonságosan és sérülésmentesen tudj már az első órán is tekerni:

1, Soha ne menj folyadék nélkül! 

Nagy intenzitású mozgásról van szó, ami fokozott izzadással jár, ezért mindenképpen legyen nálad legalább 5-8 dl víz vagy egyéb sportital. Bár találkoztam már olyan emberrel, aki az órák alatt egy kortyot sem ivott, nem ez a követendő példa, sőt! Ha Te is ilyen típus vagy, akkor próbáld meg hozzászoktatni magad ahhoz, hogy az edzés alatt fokozatosan pótolod a folyadékot. Ne várd meg, míg szomjas leszel, hisz akkor már kiszáradtál!

Tipp: Válassz vizet vagy max. 7% szénhidráttartalmú italt! Ha ettől magasabb cukortartalmú üdítőt, gyümölcslét, sportitalt (mert ilyen is van) fogyasztasz, az késlelteti a gyomorürítést, ezért nem tekinthető hatékony folyadékforrásnak.

2, Készülj fel rá, hogy izzadni fogsz!

Sok esetben még a „nem izzadós” emberek is vizes ruhában távoznak egy spinning óráról, ezért készülj fel rá és vigyél törölközőt már az első órára is. Nagyon zavaró tud lenni, ha edzés közben folyamatosan csepeg az izzadság rólad, és nem tudod letörölni.

Tipp: A kormányon való csúszkálás elkerülése végett, célszerű a törölközőt közvetlenül a kormányra helyezned, de hosszú távon egy kerékpáros kesztyűt is beszerezhetsz.

3, Válassz kemény talpú cipőt!

A spinning során a testsúly nagyrészt a lábra nehezedik, ezért érdemes stabil, kemény talpú cipőt választanod, hogy elkerüld a zsibbadás, íngyulladás kialakulását.

Tipp: Ha már a spinning „rabja” lettél, érdemes beszerezned egy kerékpáros cipőt.

4, Figyelj a testtartásra!

Fontos, hogy a kerékpár a testi adottságaidnak megfelelően, helyesen legyen beállítva, ezért ehhez mindenképp kérj edzői segítséget! Ha bizonytalan vagy, ne szégyellj akár többször is segítséget kérni, hiszen mindenképpen az a legfontosabb, hogy biztonságosan és a lehetőségekhez képest a legkényelmesebben tekerj.

Tipp: Ha az edzések során fájdalmat érzel (pl. térd, csukló, váll), akkor mindenképp ellenőriztesd az edződdel (még akkor is, ha már régóta jársz), hogy helyesen van-e beállítva a géped. A helytelen beállítás hosszú távon akár sérüléshez is vezethet. Előzd meg, amit lehet!

5, Figyelj a fokozatosságra!

Bármennyire is ráéreztél a spinning ízére, fontos a mértékletesség, hogy elkerüld a különböző sérülések és a túledzettség kialakulását. Eleinte érdemes heti 2 alkalommal kezdeni, majd idővel ez akár 3-4 alkalomra is növelhető. Ne ijedj meg, ha elsőre úgy érzed, hogy kemény az óra, és nem bírod, minél többet jársz, annál jobban fog alkalmazkodni a szervezeted ehhez a kihíváshoz, és hidd el, egyre jobban fogod élvezni az edzéseket.

(Tippek a fitnes4you-tól!)

Vásárold meg most!

A termék nem helyettesíti a kiegyensúlyozott étrendet és az egészséges életmódot! Az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget ne lépje túl! Kisgyermekek elől elzárva tartandó!