Mit kell tudnod, ha nem vagy „foteltigris”

„A mozgás az élet”, hogy egy klasszikust – édesapámat – idézzem. Gyermekgyógyász szakorvoskét számtalan kis örökmozgóval volt dolga. Több mint 40 éve kíséri gyógyító szemmel gyermekek gyógyulását, felépülését. Mindig azt mondta, ha egy gyerek kiugrik az ágyából és már rosszalkodik, akkor jó úton haladunk a gyógyulás felé. Hogy miért írom le ezeket a tapasztalatokat? Mert ránk felnőttekre is igaz. Azonban a mozgási vágy nem csak jelzi a gyógyulás útját, hanem az egészséges szervezetet is támogatja az egészség megőrzésében. Nem sorolom fel ezen a helyen ezeket a jótékony hatásokat, mert sok szó esett már ezekről.

De vajon tudjuk-e, hogy a rendszeres mozgásnak milyen egyéb hatásai vannak szervezetünkre és hogy mit tehetünk annak érdekében, hogy a rendszeres sport ne legyen megerőltető szervezetünk számára?

A sportoló/ mozgó ember sok energiát használ fel a vázizmaiban, beszéljünk akár hobbi vagy egészség megőrző vagy akár versenysportról. Az izomszövetet alkotó fehérje molekulák nagy mennyiségben tartalmaznak glutamint. Azonban aktív sport esetén a glutamin mennyisége lecsökken izmainkban, mivel a szervezet számára lebontása „könnyű” energia szerzési lehetőséget jelent.

Mit tehetünk?

Érdemes a glutamint sportolás után pótolni, hogy az az izmokba beépülve segítse annak épülését, így kondíciónk megőrzését, épülését.

Vásárold meg most!

A termék nem helyettesíti a kiegyensúlyozott étrendet és az egészséges életmódot! Az ajánlott napi fogyasztási mennyiséget ne lépje túl! Kisgyermekek elől elzárva tartandó!